En ferie for to til Mallorca i maj med lejet bil og mange ture ud på øen.

lørdag den 25. maj 2013

24. maj 2013 - En soldag

Der var skam fuld sol fra morgenen. Det passede os fint, - vi ville bruge denne den sidste dag til at dase og brase i solen. Mens denne dagbog blev skrevet sad Sonja på terrassen, der vender mod øst, og nød morgensolen. Derefter ned til poolen og lægge os på en solseng. Der gik selvfølgelig ikke mere end en time, så kunne vi ikke holde det ud længere. Ikke på grund af varmen, for det blæste en del, men mere på grund af kedsomhed. Vi traskede så ud mod den 5 km store Playa de Palma, som er RIGTIG badeferieområde. Der er en servicebar for hver 500m cirka, femten i alt. Der er toilet og mulighed for at købe drikkevarer. Der kunne man godt få tiden til at gå med at kommentere folks påklædning. Jeg påstod, at stramt sidende gamasher ikke passer til nogen som helst kvinde. Ben og bagdel er enter for store eller for små. Kvinder ser åndsvage ud i dem. 5 min. efter kom nogle blå gamasher gående forbi og jeg måtte trække min påstand tilbage. Ingen regel uden undtagelse.

Havfrue med ben
På vejen tilbage fik Sonja en yougurtis med chokolade osv. Længere hjemme mod hotellet ville vi prøve at bade i Middelhavet. Det var da koldt, men jeg er ikke sikker på andet, end at poolens vand var koldere.
Jeg skulle lige have lidt frokost, lidt tapas, "Pica pica", det er noget blæksprutte i stærk brun sovs.
Vel oppe på hotellets soldæk fortsatte vi brankningen. Nu akkompagneret af en Gin&Tonic.
ADVARSEL: Hvis du bor på et hotel med "All included", men ikke selv har valgt det, skal du huske at gøre personalet opmærksom på,  at du skal betale for, hvad du drikker.

Når man sådan kigger lidt rundt på de andre gæster på dette Sunprime Hotel, så er der en kraftig overtal af ølmaver og bingovinger. De fleste tilhører svenskere, men det er bestemt ikke fulde svenskere. Det var de måske for 50 år siden
Vi valgte, på denne sidste aften, at gå hen til La Taberna og spise. De yder en fantastisk service, drevet af en familie og er autentisk spansk. Min forret var en skalddyrssalat. Kæmpe stor, så jeg kom kun halvt igennem den. Der skulle jo også være plads til bøffen. Sonja fik tomatskiver med mozarelle ovenpå. Tomater er bare bedre ved Middelhavet. Sonjas hovedret var tortilla. Så kan det ikke blive mere spansk. En dejlig middag at slutte ferien med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar